Om Mand&bil

Mand&bil er et netværk af selvstændige virksomheder. Vi deler produktstandard og brand til gavn for både kunder og netværksmedlemmer  

Professionel service for kunderne

Kunder, der benytter Mand&bils medlemmer, får direkte adgang til lokal, prisbevidst og professionel service. Der er ingen fordyrende mellemled, kun den direkte kontakt mellem kunden og den virksomhed/person der udfører opgaven.

Dette er ikke nogen garanti for at der aldrig opstår tvister. Men det er en garanti for, at Mand&bil (kontoret og medlemmerne) er forpligtiget af det samme brand og derfor har en fælles interesse i at opretholde en professionel standard.  

Vores branche er mangefacetteret – hvilket i menneskesprog betyder, at der er stor forskel på opgaver, kunder og medlemsvirksomheder. Men det er også en branche, hvor der arbejdes mere end der snakkes, og hvor virksomhederne er helt afhængige af, at kunderne ringer igen.

Mand&bil er således et professionelt netværk, hvor de seriøse bliver hængende og hvor de mere tvivlsomme aldrig melder sig ind eller hurtigt forsvinder igen.

Den samlede omsætning blandt Mand&bils medlemmer var i 2020 et godt stykke over 60 millioner og antallet af klager til kontoret var under 20. Kontoret hører i sagens natur ikke om alle utilfredsheder, men sammenhængen mellem de to tal taler deres eget positive sprog.

Professionel service for små selvstændige

Mand&bil er helt grundlæggende startet i et forsøg på at styrke den Danske selvstændighedskultur.

Mange af dem, der kun dårligt tåler lønarbejde er mænd – og mange af dem søger helt naturligt selvstændighed i håndværkerbranchen, hvor efterspørgslen er stor og værdiskabelsen høj.

Problemet er, at de fleste – 8 ud af 10 – aldrig rigtig lander på benene som selvstændige. Det handler sjældent om de håndværksmæssige færdigheder, men ofte om evnerne for markedsføring, firmaprofilering, regnskab osv.

Netværksmøde i efteråret 2010.

Mand&bils opgave er derfor at styrke medlemsvirksomhederne på de områder der handler om ”markedsføring og firmadrift” og i øvrigt holde fingrene fra de konkrete kunderelationer og opgaver som virksomhederne udfører.

I de 13 år der er gået siden marts 2008 hvor Mand&bil fik det første medlem er det lykkedes at skabe et brand der er kendt af 17,6 % af alle Danskere over 18 år. Det kan vi bevise.

1/2 gruppebillede fra 2015

Men vi kan desværre ikke bevise Mand&bils vigtigste bidrag til diskussionen om selvstændighedskultur: At princippet bag Mand&bil ”OpenLogo” kan vende op og ned på den statistiske sandsynlighed for holdbar selvstændighed. Ved opstart i et netværk som Mand&bil, kan op til 80% lande på benene som selvstændige og efterfølgende opnå en vedvarende sund forretning. Selvstændighed som holdsport kan ændre meget dårlige odds til meget gode odds.     

Hvis man vil se mere om netværket Mand&bil – priser og betingelser – kan man besøge: Netværket Mand&bil

Hvis man vil se mere om princippet ”OpenLogo” kan man se mere på: openlogo.dk